Sortze aurrekoa
Artikulu hau itzulpen automatikoko sistema batek itzuli du. Informazio gehiago, hemen.

Haurdunaldirako fisikoki eta buruz prestatzea

2 min.

Haurdunaldia eta erditzea izango dira zuen gorputzaren eta gogoaren indarra probatzeko uneak. Prestakuntza fisiko eta mental ona, sortu baino hilabete batzuk lehenago planifikatua, bidea erraztuko dute.

Nola prestatu gorputza haurdunaldirako

Egoera fisiko osasungarria izateak haurdunaldi azkarragoa eta modurik onenean eboluzionatzen duena lortzen laguntzen du. Zuen egungo egoera fisikoaren eta historial medikoaren arabera, denbora gehiago eska dezakezue haurdunaldirako baldintza egokiak lortzeko, baina, oro har, komeni da haurdunaldia sortu baino 3 hilabete lehenago prestatzea. Hona hemen abian jartzeko aholku batzuk:

  1. Espezialista batengana joan aurretik. Funtsezkoa da haurdunaldia bilatzen hasi den edozein bikoterentzat, eta, bereziki, haurdunaldiaren sorreran edo garapenean eragina izan dezakeen gaixotasun, baldintza edo tratamenduren bat dutenentzat, hala nola, tiroide-alterazioak, arteria-tentsioa, diabetea, gehiegizko pisua edo ugalkortasunean eragina izan dezaketen gaixotasunak, hala nola endometriosia, obario polikistikoen sindromea edo eritasun zeliakoa.
  1. Utzi ohitura toxikoak. Substantzia toxikoak saihestea gomendagarria da edozein bizi-etapatan, bai gizakiarentzat bai emakumearentzat. Haurdun ez bazaudete, une egokia izan daiteke bizimodu osasungarria izateko. Tabakoa, alkohola eta beste droga batzuen kontsumoa uzteak ugalkortasuna hobetuko du, eta izugarri murriztuko dira haurdunaldian amak eta zuen haurrak dituzten arriskuak.
  1. Hasi bitamina-gehigarriak hartzen. Emaginera joan zaitezkete, azido folikoa edo iodoa bezalako gehigarri bat eranstea komeni zaizuen argitzeko. Normalean, sortu baino 3-1 hilabete lehenago hartzea gomendatzen da.
Haurdun dagoen emakumeak sabela laztantzen du

  1. Zaindu zuen elikadura. Dieta orekatuak, elikagai koipetsu edo ultra prozesatu gutxikoak eta fruta, barazki, zereal integral eta proteinatan aberatsak zuen osasuna sendotzen laguntzen du, immunitate- eta hormona-sistema barne. Horrek garrantzi berezia du orain, zuen osasuna eta haurtxoarena zaintzen ariko zarete eta.
  1. Egin ariketa fisikoa maiz. Astean 3-5 aldiz ariketa fisikoa egitea komeni da, ariketa aerobikoa (azkar ibiltzea, igeri egitea, bizikleta…) eta tonifikazio- eta indar-ariketa (eserita, flexioak…) txandakatuz. Ez egin ariketa fisiko luzagarririk (maratoiak, triatloiak, etab.).
  1. Indartu pelbis-zorua. Pelbis-zoru osasuntsu eta sendoak erditze errazagoa izaten lagunduko dizue, eta erditze ondoko konplikazioak ere prebenituko ditu, hala nola inkontinentzia edo pelbis-organoen prolapsoa. Kegelen ariketek, hipopresiboek edo pilateek pelbisa lantzen lagunduko dizue.
  1. Zaindu zuen osasun mental eta emozionala. Haurdunaldiaren bilaketa estresagarria eta zaila izan daiteke batzuetan, batez ere nahi den positiboa iristeko denbora gehiago behar denean. Bikotekidearekin edo bakarrik, erlaxatzeko astia bilatu: lagunei edo familiartekoei meditatzea, irakurtzea edo uneak partekatzea, buruko osasuna hobetzen lagunduko dizue.

Zure haurdunaldiaz hilez hil gozatzeko gakoak ezagutu nahi badituzu eta zure haurraren garapen-etapa guztiak ezagutu nahi badituzu,

Harpidetu!